| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Sojko, to co popisuješ, tak tohle přesně měla a dá se říct stále ještě trošku má naše skoro 5-letá dcera. Začalo jí to asi před rokem,když si tak zpětně uvědomuju a zapátrám. Moje první reakce byly přesně jako tvoje. Neupozorňovala jsem na to, v rodině ji také nikdo nenapomínal. Myslela jsem, že to přejde,ale BOHUŽEL se to jen zhoršovalo. Nejhorší to měla v září po nástupu do školky. Asi po měsíci (v říjnu) jsem se ptala učitelky, jestli si toho ona všimla a ona, že prý ano, že malá chce vždycky něco říct a že zadrhne a ko-ko-ko-ko-ko-koktá nebo to zas nééééééééééééééééjde říct vůbec. Hned jsem nás objednala k logopedce na Prahu 6, Na Dlouhý lán (Mgr. Kužílková, strašně hodná, umí to pěkně s dětmi) a ta se zhrozila, když jsem jí řekla, že už to trvá skoro rok. Prý jsme měli do 2 měsíců přijít, že řeč se dětem dost fixuje a že se pak vady velmi obtížně odstraňují. Chodíme na logo cca každé 3 týdny, vždy na určitou hodinu, dostaly jsme domů cviky na rozcvičení motoriky mluvidel a hlavně dýchání a klidné mluvení. Začínaly jsme s jednoduchými obrázky (např. pexeso), dcera si asi z 10 jeden vytáhla a já se ptám "Co je na obrázku" a ona mi odpovídá CELOU VĚTOU - např. "Na obrázku je pejsek". Takto děláme řadu deseti obrázků a dcera je pak spojuje spojkou "a" - např. pejsek - a - kočička - a - vláček - a - kytička ........ Potom jsme dostaly cvičení zvuků zvířátek - např. BÚ - dcera se pořádně nadýchne nosem a zkoušíme búúúúúúúúúúúúúúúú zezačátku na 5 vteřin, teď už dokáže i na 10. Obrázky jsme pokročily - dcera už u každého obrázku odpovídá na jednu otázku, nyní už na 3 otázky celou větou a minule jsme dostaly na doma připravit si složitější obrázky - kde už je nějaký děj, aby dcera 2-3 větami sama řekla, co je na obrázku a tímto způsobem pak pomaloučku polehoučku přejdeme prý až na vyprávění pohádek podle obrázků. Musím říct, že se dcera moc zlepšila, řekla bych tak o 80 %, opravdu, všichni doma i známí si t