| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Důležitější než osobnost učitele? Metody výuky

Můžu nabídnout zkušenost ze secondary school (většinou věk 10-16 let)ve Velké Británii, kde je prakticky veškerá výuka "alternativní", tedy rámcové programy, debaty, zážitky...

Podle mého názoru tyto metody přinášejí dobré výsledky jen na gymnáziích a jiných výběrových školách. Pak jsou tady obyčejné školy pro ty, kteří se na žádnou lepší nedostali. Zpravidla to "mají v rodině" a ve Velké Británii žijí věční pobírači podpor koncentrovaní v určitých čtvrtích, takž ty školy podle toho vypadají. Výuka pak probíhá tak, že se učitel může přetrhnout, aby vymyslel zajímavý, zábavný, podnětný a tvořivý program, a žáci si tu hodinu stejně jen znuděně odsedí, nanejvýš načmárají něco na kus papíru, aby předvedli nějakou aktivitu. Aktivní přístup je totiž to jediné, co se hodnotí (kvalita nehraje roli, nelze přeci diskriminovat ty méně schopné), takže žák má splněno, aniž by musel vůbec hnout prstem. V kombinaci s integrovanými třídami, tj. nerozdělování žáků do "lepších" a "horších" tříd podle schopností, je to vražedné. I těch pár jedinců, kteří by si z výuky mohli něco odnést, se postupně nechá strhnout početní většinou k pasivitě. Viděl jsem to u dětí imigrantů ze střední Evropy, kteří si z rodiny přinášejí značnou pracovitost a ze začátku nadšeně přijímali pestrost výukových programů ve srovnání s domovskou zemí, ale brzy museli čelit tlaku pasivní většiny.
Pokud se děti nenaučí zvídavosti, tvořivosti a snaze něčeho dosáhnout od svých rodičů, osobnost učitele ani sebelepší metody moc nepomůžou.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: NeregistrovanýRegistrovaný
Jméno: (třeba :Lenka Nová, tři dospívající dcery)

E-mail (nepovinné)

Upozornění: u příspěvků neregistrovaných uživatelů jsou zveřejňovány IP adresy. Vaše IP adresa je 10.80.2.253
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 8-7= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.