Šmoulata, souhlas.
Třeba k tý matice - já teď mám 4 prvňáky - dva kluci sčítají do deseti tisíc s přechodem přes desítku i stovku, tak holt začínáme odčítání do deseti táců.. Jedna holčička počítá do deseti tisíc, sčítá s přechodem do stovky a tu a tam něco do tisíce, tak děláme ty těžší věci do tisíce a druhá holčička počítá do tisíce a sčítá bez přechodu desítky do stovky, tak začínáme odčítání bez přechodu. Přece jim nebudu rvát že na stromě byly 3 kokosy a kolik jich tam zbylo, když opice dva odnesla...
Ve třetí mám kluka, kterej nerad počítá příklady a slovní úlohy, ale ulítává na grafech, rýsování - teď začínáme rýsování těles... no tak ho holt nechávám vyrábět pláště těles a rýsovat bokorysy, půdorysy atd. a občas mu tam narvu nějaký násobení a dělení s tim, že když se překoná a spočítá tu nudu, tak mu ukážu novou funkci v excelu
Pak mám druháka, kterej chtěl počítat jen slovní úlohy o dinosaurech nebo psech, tak si je holt vymejšlí sám - včera říkal, že už dělá 38. a celkem se u toho bavim - moc si to nepamatuju, ale bylo tam třeba o nějakym psovi, že si ho 3krát za den někdo splete s ovcí a kolikrát si ho teda lidi spletou za tři tejdny nebo o nějakym dinosaurovi (název si nepamatuju), že za den sežere tolik a tolik kg přesličky, dožívá se tolika a tolika let a kolik přesličky tudíž zachrání jinej dinosaurus, když toho prvního sežere...