Přidat odpověď
Nevím, jak bych se rozhodovala dnes, kdy má spousta dětí odklad, takže ten věkový rozptyl dětí ve třídě je větší než býval dříve, ale napíšu ti naši zkušenost.
Máme syna narozeného v říjnu, který byl vždy vývojově hodně dopředu (brzy četl, psal, počítal, měl encyklopedické vědomosti). Uvažovali jsme o tom, že by mohl jít do školy dříve, tedy v necelých 6 letech, ale tehdy to prostě nebylo možné. Psycholog mi tehdy říkal, že se syn brzy vývojově vyrovná, že jeho znalosti a schopnosti jsou ovlivněny tím, že na něj máme hodně času a věnujeme se mu, takže by časem začal za ostátními "pokulhávat". A u kluka že by rozhodně nic takového nedoporučil ani kdyby to možné bylo.
Teď je mu 21 let a celou dobu jeho školní docházky jsme poslouchali, jak do té třídy nepatří, že má jiné zájmy než jeho vrstevníci, atd. V 10 letech složil úspěšně zkoušky do dětské Menzy, ale ani s tímto jsme neuspěli, když jsme žádali o povolení individuálního vzdělávání. Důsledkem bylo to, že syn ve škole zlenivěl, jeho "koníčkem" se stalo provokování vyučujících a pravidelně nosil domů poznámky a důtky.
Spokojený je až teď na vysoké škole.
Předchozí