Je neskutečná škoda, že se s těmito dětmi nijak nepracuje. Co to je, že "školy nemají vždy čas a možnosti vyhledávat tyto žáky, protože jsou zatíženy spíše žáky problémovými?" Takže školy se zaměří na problémové žáky a na nadané se totálně vybodnou? Co má dělat nadané nebo jen chytré dítě, aby se s ním někdo zabýval? To má začít zlobit? To ej naše společnost tak nesmírně bohatá, že si může dovolit plýtvat schopnostmi těchto dětí? Pak se divíme, že nám lidi v dospělosti emigrujou do zahraničí. Bodejť by ne, když na ně celou dobu dlabeme.
Když už teda máme dobu korovavirovou a řešíme vzdělávání dětí pomocí počítačů, nešlo by se zaměřit i na nadané nebo chytré děti? Ve zvláštní škole byla norma maximálně 16 žáků na třídu, ve škole pomocné, která je pro děti, které nezvládnou ani výuku školy zvláštní, 10 dětí na třídu. Proč to není obráceně? 10 dětí na třídu u chytrých dětí, 16 u dětí normálních a 36 na děti podprůměrné? Vždyť my na ty chytré sereme už od dob komunismu!
Předchozí