Pamatuju si, jak na mě ječel středoškolský učitel matematiky v šestý třídě (prima, gympl) za to, že jsem měla vedle data namalovanou kytičku. Nějak nebyl duševně připraven na dvanáctileté děti
.
Monty, já tu učitelku chápu. Ale tebe taky.
Teda já jsem taky otrávená, když vidim, že dítě čmárá do pracovního sešitu, ale u prťat to ještě tak nějak zkousnu a řeším.
(spíš mě žralo, když celý sešit na angličtinu zaprasili deváťáci sprostejma čuňačinama, vyložená schválnost, kdo na to má při opravování koukat?
)
Co mu nějak dopřát plochu ke čmárání, která je součástí sešitu a zároveń není?? Zabalit sešit třeba do papíru a dovolit malovat po obalu a občas vyměnit. Dát dovnitř velkou "záložku ze čtvrtky" apod. Nebo si může svoje vtipný kresbičky a hlášky psát na strakatý lepiky a k daným místům si je dolepovat. (lehce odstranitelné občas)
JO, vim, co tu učitelku žere. Když přijde hospitace (vedení nebo inspekce), tak se někdy dívají do sešitů (mně teda pokaždý). Pokud jsou nejen pravidelně kontrolované, ale taky hezky upravené, tak má učitelka bodiky navíc. Pokud otevře hospitující sešit a v tom jsou nějaký čmáranice, vypadá to, že učitelka nevede děti k pořádnosti a k úctě k věcem.
Pak máš ještě jednu možnost (nepříliš oblíbenou u učitelů). Můžeš jí vzkázat, že má tvoje dítě zabavit a zaujmout během vyučování natolik, aby nemělo chut dělat takový blbiny
.
Ale to se asi urazí, to ji chápu, taky takovou kritiku těžko přijímám
.