Přidat odpověď
Jenomže to je ten problém, nemám sice úplné informace, jak řeč Vašeho chlapečka vypadala v době 2,5 let, ale pokud dítě nemá nějaké závažné oranické vady (rozštěpy patra, úrazy, vrozené vývojové vady apod...), které by měly přímý vliv na řeč, je hrubá chyba začínat s výslovností. Jde o to, že pro každou hlásku je určitá doba spontánní úpravy - každou hlásku, kterou upravíte uměle nemusí v pozdějším věku být zcela správná. Ale nejde pouze o výslovnost, ale i centrální rozlišení hlásek (př. vnímání rozdílů mezi sykavkymi CSZČŠŽ - dítě je sice může správně vyslovovat, ale v diktátech je píše odlišně - to pak vede k chybnému (v současnosti velmi modernímu) označení dítěte za dys- grafika / -lektika aj... dys-...) i když původ je pravě v osvojení si výslovnosti daných hlásek. Je to pak začarovaný kruh, kterému by se dalo zamezit správným plánovaním počátku a průběhu logopedické péče.
Co se tímto snažím říct je to, že není dobré začínat moc pozdě, ale ani moc brzy. Nejlépe je se domluvit s vaším pediatrem, když si nejste jisti s řečí vašeho dítěte a on by vám měl dát doporučení. Pak navštivte KLINICKÉHO logopeda a nechte si kokrétně poradit "na míru" vašeho dítěte.
Předchozí