... jsou zajímavé
.
Jen mě tedy překvapily někkteré reakce typu, co to jako zbytečně řeším apod. - když se tu podobné věci - a mnohdy ještě "marginálnějsí" řeší naprosto běžně (tedy postřeh, že někdo něco dělá tak a tak, a dotaz co na to ostatní - třeba kornout, desky na sešity - i tam se názory různí a občas dost zásadně
, ale to přece nevadí?!)...
Beru si z toho poznatek, který mi tak jasný nebyl - že zřejmě ja fakt stále běžné nošení hodně těžkých aktovek. U nás to zatím tak není, uvidíme časem, ale kdyby to bylo nějak hodně, tal bych opravdu asi promluvia s učitelkou, jak jinak by se to dalo řešit. Nejspíš bych nebyla sama a ona mi přijde fajn, tak by se to snad nějak vykoumalo...
(?)
Jo to jsem se Vás chtěla zeptat - co přesně myslíte těmi deskami na písmenky a čísla??? Jak to vypadá? A na jaká písmenka a čísla? Papírová, plastová, dřevěná...?
My teda žádné desky nemáme. Děti měly sice jeden den za úkol nastříhat takové kartičky s čísly a matematickými znamínky, ale mělo se to jen svázat gumičkou a přinést do školy. Pochopila jsem že to teď mají ve škole, nebo vlastně nevím kam to dali...
A písmenka - ty se učí z pracovního sešitu, nebo dostanou pracovní list. Desky také žádné... (?)
No a desky na sešity - synek říkal že dost dětí je má. Tak jsem o tom chvíli uvažovala - ALE nakonec jsme usoudili že je to zbytečné. Má pevnou aktovku, kde se sešity nemačkají a bez desek má lepší přehled - hned jak tam seshora nakoukne - nemusí vytahovat celé desky, aby se dostal k jednomu sešitu. A hlavně ta váha navíc...
Chápu pokud má dítě batoh, kde by se to jinak mačkalo - ale takhle? Koupili jsme nakonec jen takové tenké, lehké desky, kam si synek dává pracovní listy.
Pro jistotu jsem se na to ptala paní učitelky - jestli nemáme pořizovat nějaké ty desky, když o nich je všude řeč
. Ona napřed nevěděla co myslím
a pak řekla že nic dalšího zatím děti nepotřebují...
Obecně nějak vycházím z toho, že vše kolem první třídy je v podstatě nastaveno tak, aby to prvňáci zvládli - tudíž nevidím důvod to zpochybňovat a myslet si, že to nezvládne. Proč bych měla?! Ať už je to nošení aktovky nebo dělání úkolů... atd., zvládnou to, nechce se přece po nich nic nepřiměřeného! Jasně že se prvňáčkům - zejména takhle zpočátku - se vším možným ještě pomáhá, když je potřeba (ve škole paní učitelka, doma rodiče) - ale v zásadě jaksi předpokládám že je to pro ty děti tak akorát - ne moc a ne málo, tak aby to zvládaly a zároveň to byla výzva učit se stále nové a zajímavé věci
!