... jsou zajímavé
.
Jen mě tedy překvapily někkteré reakce typu, co to jako zbytečně řeším apod. - když se tu podobné věci - a mnohdy ještě "marginálnějsí" řeší naprosto běžně (tedy postřeh, že někdo něco dělá tak a tak, a dotaz co na to ostatní - třeba kornout, desky na sešity - i tam se názory různí a občas dost zásadně
, ale to přece nevadí?!)...
Beru si z toho poznatek, který mi tak jasný nebyl - že zřejmě ja fakt stále běžné nošení hodně těžkých aktovek
. U nás to zatím tak není, uvidíme časem, ale kdyby to bylo nějak hodně, tak bych opravdu asi promluvila s učitelkou, jak jinak by se to dalo řešit. Nejspíš bych nebyla sama a ona mi přijde fajn, tak by se to snad nějak vykoumalo... (?)
Jo to jsem se Vás chtěla zeptat - co přesně myslíte těmi deskami na písmenky a čísla??? Jak to vypadá? A na jaká písmenka a čísla? Papírová, plastová, dřevěná...? Pardon, ale fakt nevím...
My teda žádné desky nemáme. Děti měly sice jeden den za úkol nastříhat takové kartičky s čísly a matematickými znamínky, ale mělo se to jen svázat gumičkou a přinést do školy. Pochopila jsem že to teď mají ve škole, nebo vlastně nevím kam to dali...
A písmenka - ty se učí z pracovního sešitu, nebo dostanou pracovní list. Desky také žádné... (?)
No a desky na sešity - synek říkal že dost dětí je má. Tak jsem o tom chvíli uvažovala - ALE nakonec jsme usoudili že je to zbytečné. Má pevnou aktovku, kde se sešity nemačkají a bez desek má lepší přehled - hned jak tam seshora nakoukne - nemusí vytahovat celé desky, aby se dostal k jednomu sešitu. A hlavně ta váha navíc...
Chápu pokud má dítě batoh, kde by se to jinak mačkalo - ale takhle? Koupili jsme nakonec jen takové tenké, lehké desky, kam si synek dává pracovní listy.
Pro jistotu jsem se na to ptala paní učitelky - jestli nemáme pořizovat nějaké ty desky, když o nich je všude řeč . Ona napřed nevěděla co myslím
a pak řekla že nic dalšího zatím děti nepotřebují...
Obecně nějak vycházím z toho, že vše kolem první třídy je v podstatě nastaveno tak, aby to prvňáci zvládli - tudíž nevidím důvod to zpochybňovat a myslet si, že synek to nezvládne. Proč bych měla?! Ať už je to nošení aktovky nebo dělání úkolů... atd., zvládnou to
, nechce se přece po nich nic nepřiměřeného!
Jasně že se prvňáčkům - zejména takhle zpočátku - se vším možným ještě pomáhá, když je potřeba (ve škole paní učitelka, doma rodiče) - ale v zásadě jaksi předpokládám že je to pro ty děti tak akorát - ne moc a ne málo, tak aby to zvládaly a zároveň to byla výzva učit se stále nové a zajímavé věci
!