Přidat odpověď
Starší syn přeskočil první třídu, resp. absolvoval v 5,5 letech druhé pololetí první třídy a potom oficiálně šel do druhé. Je v průměru skoro o dva roky mladší než spolužáci. V tu dobu to bylo nejlepší řešení, neměl nikdy problém s kolektivem ve třídě, nicméně stejně se celý první stupeň nudil.
Je to strašně těžký, určitě bych zkusila poradnu, ale zase ne každý psycholog má zkušenosti s nadanými dětmi, taky je potřeba vybírat. Na klasických ZŠ nemám dobrou zkušenost s prací s nadanými dětmi, nebo alespoň my jsme neměli štěstí. Osobně bych se raději poohlédla po škole, která se na to specializuje, nebo alespoň jazykovou školu.
Určitě bych to ale nenechala být. Syn celý první stupeň byl zvyklý ve škole nedělat nic a teď na gymplu je to znát, neumí se učit a neumí systematicky pracovat. Je to prostě špatně, když je laťka daná příliš nízko, dítě si na to snadno zvykne a děvčata mají navíc ještě lepší schopnost se přizpůsobit.
Předchozí