... by tu úkoly měl dělat, než u svého psacího stolu v pokojíčku?
Já jen, že to píšeš, jako by to bylo něco zvláštního... Kde jde dělal předtím, než jsi to takhle vymyslela?
Náš prvňák je také dělá u svého psacího stolu v pokojíčku - vždyť od toho ten psací stůl dostal
. Po příchodu ze školy mi ukáže, co mají za úkol(y), zeptám se zda je mu vše jasné (zatím v podstatě vždy bylo
) a on se do toho pustí. Já jsem buď vedle v kuchyni či jiném pokoji a něco tam dělám, nebo někdy jdu i vyzvednout mladšího brášku ze školky. Je to kousek, nejpozději do půl hodiny jsme zpátky a náš prvňák má mezitím klid a čas si ty úkoly dodělat. Vyhovuje mu to. Pokud by měl dotaz, něco by mu nebylo jasné apod., počká na mě, ale zatím to bylo v pohodě - většinou už čeká jen na můj podpis (přichystá mi na ten "autogram" i pastelku každý den v jiné barvě
), než si věci uklidí do aktovky.
Někdy je trochu "problém", když je mladší synek už doma, tak aby staršího při úkolech nerušil. Sice už je "velky" (4 a půl), ale lepší kde, když na tu dobu jde třeba do kuchyně si malovat na tabuli nebo něco prohlížet, nebo se mnou povídat... apod. Ono i když je v okojíčku a potichu si tam něco kutí (třeba s Legem apod.), tak to staršího přece jen rozptyluje... Ale ta půlhodinka se dá vždy nějak překlenout
.