... to má hotové, nejpozději
. Nevím, někomu to možná trvá trochu dýl, ale mně to tedy nepřijde hodně.
A proč díktáty? Pokud už, tak ty se snad píšou ve škole, ne?
A četla jsem nedávno na jiném fóru, že diktát není vhodný způsob, jak se učit pravopis... nebo že přinejmenším se o tom vedou nějaké odborné spory...
Když už, tak mi přijdou na místě o dost později. Protože v té první třídě se ty děti přece teprve psát učí, je fajn je k tomu motivovat, ať zkusí napsat jakékoliv slovo - na to, zda je tam tvrdé nebm měkké y, mají přece času dost
!
Náš prvňák si třeba s oblibou vymýšlí jízdní řády, když si hraje na autobus, nebo jídelní lístek (taverna/restaurace)
, nebo namaluje tramvaj s nápisem "17 - VISTAVIŠTĚ"
. No tak mu to v prvé řadě pochválím
(ale vážně, vždyť je skělé že to psaní POUŽÍVÁ v praxi!), a mimochodem se třeba zmíním, že je tam tvrdé y. A je to
!
Myslím že tak se děti prostě učí - vykoušet si něco, metodou pokus-omyl... resp. že jim někdo poradí.
Asi bych si být Tebou promluvila s učitelkou. Když těch úkolů je moc, může to ty děti akorát demotivovat
, pak můžou ztratit radost ze školy, a to je pak problém - v první třídě (a pokud možno i později
) je škola má bavit, mají tam chodit rádi!