Turbínko,
já si myslím, že AS je hodně proměnlivý, ty děti prochází různými fázemi - někdy je problém to, jindy zase ono - takže někdy se může dítě jevit jako hyperaktivní, zaostalé, hluché, depresivní, agresivní... Z mého vnímání diagnozy AS mi přijde pozitivní to, že můžu tyhle věci vyloučit jako problém - jsou jen symptomem, výsledkem nějaké situace / fáze (už dvakrát mi bylo sděleno, že je Tom těžce mentálně retardovaný
- pokud se mu někdo znelíbí, tak on toho člověka bude ignorovat a i na dotazy typu "a jak se jmenuješ, chlapečku" bude reagovat tupým pohledem do blba).
My budeme běhat po vyšetřeních teď - hnacím motorem je školní psycholog, který vyzkoumal, že Tom je depresivní - což je podle mě totální hovadina. Ano, pro Toma je spousta drobností (konec přestávky) katastrofou a reaguje nepřiměřeně, ale 90% času je normální veselé spokojené dítě. A já potřebuju školního psychologa "přebít" nějakou vhodnější diagnozou - protože potřebuju aby škola s Tomem nakládala nějak přiměřeně jeho diagnoze a potřebám.... jsou to maličkosti, ale Tom opravdu jde zastavit (když se hysák chytne v začátku) a dá se mu spousta věcí vysvětlit.
K té integraci... my naštěstí žijeme v oblasti, kde je PAS každej druhej
. Většina našich kamarádů jsou pěkní exoti, takže tady je podle mě docela v pohodě. Něco si zvyknou exoti, něco si zvykne okolí - ale hlavně okolí vidí, že tihle exoti jsou poměrně úspěšní v životě (práce), takže je berou jenom jako trošku výraznější podivíny a jsou v pohodě...