Přidat odpověď
No, počty dětí ve třídě, to je zase úplně jiná kapitola. Když jsem učila na druhém stupni, tak jsem zjistila, že do 25 dětí jsem schopná mít přehled - tj. vědět kdo se nudí, kdo nestíhá, kdo tomu nerozumí - a hodinu přizpůsobit té konkrétní třídě, momentální náladě ve třídě, schopnostem jednotlivých dětí atd.
Od 25ti dětí nahoru jsem zjistila, že toho schopná nejsem - najednou z hodin byly de facto "přednášky" pro jakousi masu....
Takže z mého pohledu jsou třicetihlavé třídy průser samy o sobě, bez ohledu na to, jeslti je tam někdo integrovaný nebo ne.
Na druhou stranu - pod cca deset dvanáct dětí už je ta třída zase "divná" - ten počet je moc malej na to, aby se tam mohla rozvinout celá škála vztahů. Když bude ve třídě pět holek, tak budou vždycky dvě proti třem, případně dvě a dvě a jedna "navíc"... když je ve třídě osm deset holek, tak už je minimální pravděpodobnost, že jedna bude vyřazená (píšu o holkách, páč ty víc prožívají tyhle kamarádství a paktování se a jsou na sebe obecně hnusnější). U kluků to asi není tak kritické, ale i tak - zarytý fotbalista spíš najde spřízněnou duši, pokud má na vybranou z víc lidí.
Předchozí