Je provozovatel e-shopu povinnen zaslat potvrzení objednávky? Většinou se to generuje a posílá automaticky, ale nedávno jsem něco objednávala a nic. Prodávající tedy komunikoval, ale pouze formou kratičkých e-mailů (např. "děkuji za upozornění, v popisu byla chyba, kterou jsme opravili"), tzn. objednávku v písemné podobě nemám vůbec k dispozici: popis zboží, datum objednání, nic. Teď bych zboží ráda vrátila do 14 dnů a nejsem si jistá, kdy jsem ho přesně objednávala
.
Druhá věc je, že jsem se teprve teď (já pako) dočetla v zákoně, že vrátit nelze věc, která byla upravena podle přání zákazníka. Zákon je tedy na straně prodejce, byť on ve svých obchodních podmínkách na tuto skutečnost neupozorňuje
. Na druhou stranu ta úprava tak docela neodpovídá mým přáním. Takže pokud by argumentoval, že zboží nelze vrátit zpět, můžu to asi zkusit reklamovat, což ale bude složitější a na dlouho, no... Pomohla (nebo uškodila) by mi v případě vracení/reklamace skutečnost, že mi nebylo doručeno potvrzení objednávky, kde by bylo její znění podrobně popsáno? Úprava byla specifikována v poznámce.