mám prvňačku a druháka, do školy se těšili (už chodí, čtyři dny!).
Ranní vstávání - vstáváme 6:45, o prázdninách po mnohém dohadování jsme je donutili, že nebudou prudit před 7:30, takže vstávání fakt problém není (ani pro mě, ani pro děti, tatínek je sova a úplně jiná kapitola
)
Výprava do školy - mají hodinu a čtvrt na to, aby se nasnídali (snídani si chystají částečně sami), oblekli, vyčistili zuby a připravili věci - už loni jsem zavedla, že já nejsem za jejich školní docházku zodpovědná a že sami mají pamatovat na to, co mají kdy nosit do školy). Trvá jim to tak dlouho, protože si chtějí ráno ještě "pohrát" (a venčit křečka
, který stojí v kleci a píská)
Dneska dcera v 7:45 seděla ještě u snídaně (ještě si ani nekousla), takže jsem jí oznámila, že v osm nula nula odjíždím do školy a ona jede taky - a když nebude připravená, tak jede v noční košili, hladová a se smradlavejma zubama. No, stihla to.
Úkoly dělají dle svých sil a možností, když nestíháme, nestíháme, napíšu paní učitelce, že jsme nestihli. I jsem jednou psala, že ani maminka zadání nerozumí a že tudíž úkol není. Ale je pravda, že naše škola nám kladla na srdce, že děti by neměly trávit úkolem víc než patnáct minut, pokud ano, máme konzultovat s učitelkou a úkoly se upraví.
Za děti úkoly v žádném případě nepíšu. Nevím proč - pokud dítě látce nerozumí, měla by se učitelka dozvědět, že toto děti nezvládly a je třeba látku znovu probrat. Pokud je úkol moc dlouhý nebo nesmyslný (je hezké, že se děti učí vymalovávat, ale aby mělo x obrázků denně, to mi fakt přijde kontraproduktivní) - tak se to učitelka dozví taky. Pokud nám v napsání úlohy zabrání nějaká další věc (např. - jeli jsme vyzvednout babičku na letiště) - tak se učitelce omluvím - pokud možno předem - úkol dodáme další den. Pokud dítě nenapíše úkol z vlastní lenosti / flikovství, tak se to učitelka taky dozví. U syna stačilo pohrozit tím, že když nebude mít věci v pořádku, tak řeknu paní učitelce PROČ to tak je, u dcery na to jednou došlo - že jsem učitelce řekla, že věci nemá hotové, protože přes několikeré upozornění, ať si chystá školní věci, si tancovala a hrála a nestihla to.