Přidat odpověď
Byla jsem dnes na třídních schůzkách, tak mám zase námět na diskuzi. Z pozice rodiče mám toto téma vyřešené, ale zajímal by mě názor učitelek a učitelů.
Takže nejprve dotaz, jaké jsou cíle výuky čtení a literatury na prvním stupni ZŠ?
A potom, máte pocit, že povinné každodenní čtení má nějaký vliv na to, jestli později dítě rádo čte? Pokud ano, myslíte si, že tato povinnost ovlivňuje spíše pozitivně nebo spíše negativně?
A jaký je váš názor na hlasité každodenní čtení? Do jaké třídy by mělo být povinné pro všechny bez rozdílu, odkdy jen pro ty, co mají se čtením nahlas problém? Nebo se to nemá rozlišovat a mají číst nahlas všichni stejně?
A polsední dotaz, se čtením už jen částečně související...Jaká je podle vás odekvátní doba dělání domácích úkolů na prvním stupni? Myslíte, že hodina a více je u páťáků už v pořádku? Tu hodinu beru čistého času, tedy součet časů, kdy dítě sedí a píše, čte, rýsuje a nekouká nebo nelítá někde kolem....ale bez času na samotné učení (třeba slovíčka, slepé mapy apod.).
Předchozí