Přidat odpověď
Souhlasim, ze znamkovani je spise demotivujici nez motivujici, ale hodnoceni je podle meho nazoru treba. Syn na znamky zcela kaslal od 1. tridy. Dcera je jina, tu sbirani slunicek bavi, ale zaroven je na ni videt, ze chce byt sama kvuli sobe nejlepsi...Nezijeme v CR a tady se hlavne dela slovni hodnoceni, kazdy mesic dostaneme celou stranku, kde ucitelka podrobne napise, co dceri jde, co ji jde mene a proc (nedostatek pozornosti), jak zvlada pravidla ve tride, jestli pomaha ostatnim, proste kazdy predmet je rozebrany. Totez pak dostavaji jako vysvedceni, je to vlastne nekolikastrankovy dokument, kde krome cehosi, co jsou znamky (ale jen 4 stupne: zvlada dokonale - zvlada dobre - zvlada, ale chybuje - nezvlada. Ten prvni stupen je ekvivalent 1*, tedy ze dite to umi uplatnit kdekoli a kdykoli a musi to umet vysvetlit i ostatnim...plus se tedy deti samy hodnoti kazdy tyden a opet, v kazdem predmetu je to rozebrano, takze treba v MA jsou 4 radky (scitani, odcitani, spravne psani cislic, apod.)Nicmene zdejsi hodnoceni je dost prisne, takze v 1. tride nejsou vyjimky stupne 2 a 3, takze v porovnani s CR maji deti uplne hrozne znamky, ale proste takoveto hodnoceni je pro mne mnohem dulezitejsi nez nic nerikajici 1 nebo 2. Z ni se totiz clovek nedozvi, co presne dela diteti problemy: muze umet skvele scitat, ale neumet nasobilku...dobre cist, ale kaslat na pravopis, pekne zpivat, ale nezvladat cteni z not, atd atd...
Předchozí