Přidat odpověď
Jenže rychločtení není jen čtení povrchní. Jde o to dobře střídat rychlosti čtení, zaměřit se ve správné chvíli na správném místě, více se soustředit. Ale jak jsem už výše zmínila: úspěch v mnou zadaných úkolech nezávisí jen na rychlosti, ale také na správnosti - kdo nemá správně, není nejúspěšnější. Takže se učí vhodně kombinovat obojí, aby rychlé čtení bylo efektivní, vedlo na daném místě k hlubšímu pochopení, zatímco ty části textu, které nejsou pro úkol podstatné, se přečtou rychleji.
A znovu opakuji, jde to jen u některých textů, v některých hodinách, rozhodně za to nedávám zmrzlíky. Děti to baví, chtějí to i u jiných úkolů, kde to ovšem není vhodné. Je to známka navíc, jakoby za odměnu. Děti, které neuspějí zde, mají mnoho jiných příležitostí jiného druhu.
Předchozí