Přidat odpověď
V treninku spocivajicim v opakovani tech samych vypoctu. Ne v rychlosti. Ta prijde sama, neni potreba ji trenovat
Jistě, pokud by se jednalo o stále ty samé výpočty, které se zautomatizují tak, že už se nemusí počítat. Ovšem málokterá z nás tak často třeba křísí, takže pokud nejsme AROvé či JIPové sestry, nemáme na zautomatizování šanci. Přesto musíme být schopné naordinovanou dávku rychle a správně spočítat, protože ke křísení se můžeme nachomýtnout všechny. Ono všdchny léky se nepočítají stejně, že, některé se dají spočítat rovnou,j iné je potřeba předem naředit, na ampulku mívají různou sílu... Však tyhle tréninky ve škole nejsou nic jiného, že právě opakování, opakování a opakování ve snaze, aby u základních matematických operací došlo k takovému zautomatizování, aby je pak člověk při rychlém výpočtu složitějších věcí dokázal využít, aniž by ztrácel čas přemýšlením a počítáním zcela základního. Ale mně přijde, že dneska se moc nenosí vyžadovat, aby se třeba školák orientoval v násobilce a i ze spaní věděl, že 3X8 je 24, jásá se nad tím, že přeci důležitější je, že není blbej a umí to logicky odvodi jako 8+8+8... a že tím ztrácí čas, no a co, k čemu je rychlost, ta je přeci nepodstatná...
Předchozí