Přidat odpověď
Markéto, velice souhlasím!
Prezentace, které mají být jen vedlejší pomůckou, se staly středobodem výuky. A to je špatné, vše se točí jen kolem kvality prezentací a pedagogický um nikoho nezajímá. Jaké nastane bědování, když nejde dataprojektor!
Přitom učitel by měl být plně schopen vysvětlit látku beze všech pomůcek, byť někdy můžou obrázky chybět, ale skutečný pedagog má dostatečné vysvětlovací dovednosti a obrázky dokáže plně nahradit.
Na jedné konferenci jsem slyšela přednášku věnovanou studii efektivity prezentací - porovnání získaných vědomostí z hodin jen přednášených a hodin s krásnými prezentacemi (pokud si dobře vzpomínám, šlo o něco z matematiky). A dopadlo to tak, že nejen,že přednášky s prezentací neměly lepší výsledek, ale měly ho dokonce o chloupek horší.
Předchozí