My jsme tak nějak teprve na začátku, ale jak to tu popisuješ, tak přesně nějak by mohl mladší syn pracovat.
On mluví, ale spíš tak hí, bů, bé, ... Něco smysluplného už taky vyplodí třeba stůj nebo nejde to.
Starší ten nemluví a komunikace prakticky žádná. Je tam těch postižení několik.
Tak se snažím udělat něco pro oba. Začala jsem nákupem laminovačky. Starší by normální obrázek nebo fotku mít v ruce nemohl.
Potom máme doba iPad, ale o ten je zase boj. Máme v něm nahrané různé logopedické, motorické hry, hry pro podporu sluchového vnímání, ... Teď čekám na sraz komunity a doufám, že získám nějaké další informace. Hlavně ohledně komunikačních programů. S těmi nějak neumím pracovat.
Doma jsme měli z rané péče vypůjčenou komunikační tabulku. Původně jsme chtěli pořídit tu, ale vycházela prakticky na stejnou cenu jako iPad.
Dnes máme nově tyhle dvě hry - http://bukanyr.eu/hry/1466-mindok-smart-zahadny-hrad-8595558300518.html a http://bukanyr.eu/pro-1-hrace/1743-mindok-smart-den-a-noc-8595558300747.html. Ten hrad mi doporučila jedna maminka tady a mladšího to opravdu zaujalo. Neudrží dlouho pozornost, ale snažil se. Hlavně u té hry den a moc. Staví se to podle obrázků a jsou to různé tvary a barvy. Podobně jsme to měli v SPC, kde měl navlékat korálky podle tvarů a barev. Musí to vidět. Jinak nevím. Barvy, ... umí jen přiřazovat. Potom máme doma různé dřevěné hračky - pexeso, kostky, vkládání tvarů, ... Potom máme kartička na skládání z dvou a více částí (zvířata, povolání, ...). Tak trénujeme to, ale pořád přemýšlím, co dál.
Potřebovala bych s tím tak nějak všeobecně pomoci. Nejezdila k vám třeba raná péče z Aply? Myslím, že tam nějaká je.
U nás je to s tím režimem dost problém při dlouhou dětem, které mají rozdílné potřeby. Ani ani spánek nemají tak, jak by měl být. Ať dělám, co dělám, tak prostě jeden usne k ránu a druhý se v noci vzbudí a je vzhůru klidně i hodiny než usne znovu.
Takže by asi bylo dobré jim nafotit nějaké denní rituály a předtím než to budeme dělat, tak ukázat obrázek, aby věděli, co bude následovat? Pak třeba oblečení, aby věděli, co si nandat a podobně? Co myslíš tou zvukovou tabulkou?