Dcerka si to skládá sama, do desek jí vůbec nechodím, nevím, podle čeho to ve škole dělají. Mně to přijde trošku chaotický, ale dcera trvá na tom, že se s písmenky hýbat nebude
. Jinak ve škole podle písmenek moc neskládají.
tady foto:
Jinak můžu se zeptat, jak učíš dítě počítat s přechodem přes "desítku"? Mně přijde, že u dcery ve třídě je to učí blbě. Musí se učit nazpaměť rozklady čísel 11, 12, 13, 14 .... zítra je čeká "patnáctka". Musí zkrátka vědět, že kombinace čísel např. 8 + 6 je 14.
Vždyť je to šílený, takhle si ty děti musí zapamatovat jak cvičený opice kombinace čísel až do 20.
Starší dcera se to učila ve škole tak, že např. příklad 6 + 8 si udělali nejprve 6 + 4, aby měli desítku a pak připočetli zbývající čtyřku. Mladší dcera v tom tedy dost tápe, nevím, jak jí to učit. Učitelka ve škole s nimi žádné přechody přes desítku nedělá, denně píšou pětiminutovky a musí pamětně vychrlit výsledek a rovnou psát výsledky. Žádné znázorňování přechodu přes desítku, ale jen ty nacvičené kombinace čísel.
Moc by mě zajímalo, jak se to učí jinde. Děkuju za odpověď.