Přidat odpověď
Ivax, dcera se učí podle nové učebnice FRAUS. Prý jsou tam nové postupy a učebnici vydal nějaký vysokoškolský profesor.
Já ti řeknu, že dcera to umí jen jako cvičená opice, ale neumí si příklad prakticky rozložit do desítky a dopočítat.
Starší dceři právě že stačily pouze rozklady:
1+9,8+2,7+3,6+4,5+5 a zbytek si dopočítala a uměla to jako když bičem mrská.
Mladší je vidět, že je z té matiky nešťastná, protože když si nevzpomene na SPRÁVNOU KOMBINACI ČÍSEL NAPŘ. TÉ 14, tak to prostě nespočítá. Buď plácne nesmysl nebo se trefí a mně to přijde jako nesmysl je takto učit. Představ si, že zítra se budou učit patnáctku a to znamená o další rozklady čísel víc. Už teď v tom má zmatek!!!
Zkoušela jsem jí to učit přes tu desítku, docel jí to šlo, ale musí si to zatím napsat na papír a u toho druhého čísla si udělat rozklad a pak to hezky spočte. Ale učitelka jim dala na prázdniny úkoly a z matiky mimo jiné - naučit se zpaměti sčítání a odčítání do 14. Denně píšou pětiminutovky, ona nadiktuje příklad a děti píšou do sloupečku pod sebe jenom výsledky a to dcera s tím přechodem přes desítku ještě "nedá" , musí si to psát, aby ten rozklad druhého čísla viděla. Takže jsme zase přešly na "cvičenou opici" a dopoledne se tu učila nazpaměť 7+7, 6+8, 9+5 a mezitím už zase zapomněla dvanáctku.
Vůbec nevím, co dělat, jak jí to učit.
Předchozí