Přidat odpověď
Nedávno jsme se tu shodly s maminkami, které matematiku Frause znají, že tahle učebnice v ruce učitelky, která ji nepochopila a neztotožnila se s ní, jen „musí“ podle ní učit, bude vražedná zbraň. A tady to máme v praxi. Bohužel učitelka zřejmě „jede“ v tradičním pohledu - naučím děti jeden jediný správný postup a ten budou používat. A protože v těch učebnicích se opravdu ten doposud používaný tradiční "přechod přes desítku" neprobírá, chytla se jakéhosi pseudopostupu, tj. biflování zpaměti. Přitom to je přesně to, čemu se tato učebnice chce vyhnout. A ony pětiminutovky, kdy je potřeba výsledek co nejrychleji ze sebe vysypat, to je taky přesně proti duchu učebnice. Dítě pak opravdu nemá čas na to, aby to spočítalo vlastní hlavou. Takže to shrnu - kdyby paní učitelka postupovala opravdu podle Frause včetně metodiky, nikdy by nemohla takovéto biflování vyžadovat.
Předchozí