Přečetla jsem pár diskuzí k odkladu, trochu hledala inspiraci...
Máme dcerku narozenou 10/06, tedy letos tzv. "přirozeně odkladovou". Byla jsem s ní v pondělí poprvé u klinické logopedky (má trochu "líné" R a nezvládá Ř), logopedku znám dobře, chodí k ní mladší dcerka (který měla mnohem vážnější problémy), starší dosud chodila na logopedii do školky.
Ta klinická logopedka se dost zděsila - nejdříve tím, jakým způsobem se A. učila správnou výslovnost a pak hlavně jejím přístupem ke veškerému učení.
Opravdu - chybí ji taková ta "přirozená zvídavost", kterou před nástupem do mš ještě nepostrádala. Bohužel, musím přiznat, že mš pro ni byla naprosto špatná volba, ve školce jsou 2/3 předškoláků, třídy smíšené, ti "malí" se fakt jen vezou. Co se ale ve školce spolehlivě naučila, tak to, co se kdysi učívali kluci na vojně - zašívat se, a předstírat, že něco dělá, když nic nedělá. Dokonce dostala na konci roku pochvalu od paní učitelky: taková hodná holčička, já o ní celý rok vůbec nevěděla
Výsledek je mizerný - totální nezájem a absolutní nechuť cokoli dělat, nejradši by si dělala jen to, co chce. Paní logopedka doporučila ji víc zapojovat do řízených činností a doporučila nám nultý ročník ve škole. Na to ale musíme mít potvrzení z PPP. A moje otázka zní: jak moc přihlédnou v poradně k případnému názoru učitelky ze školky?