Přidat odpověď
Píšeš, že do školy se těší, takže to je plus. Domluvila bych se s učitelkou, jestli je schopna ho tolerovat...Pokud umí číst a psát, splní si to co ostatní děti a pak se bude věnovat třeba jiné činnosti, kterou má rád. To samé v matice. Spočítá to co ostatní a pak si může třeba malovat, nebo číst. Opravdu tohle záleží na domluvě s učitelem, potom co ho p. učitelka sama pozná domlu ví se s SPC a společně navrhnou IVP.
Takhle nějak jsme to měli my.
Akorát jak píšeš s tím bazénem, tak tam mi trochu připadá, že se soustředí na něco jiného a nestíhá pochopit, to co se po něm chce. Takže třeba bude opravdu potřeba asistent, ale kdo ví...
Pokud ale ve školce zvládal bez problémů, tak třeba i ta škola bude OK.
Jen pro představu: tak nějak jak to popisuješ bylo podobně i u nás.
Ve škole byl ale vzorňáček a prostě udělal práci co všichni a pak nuda, tak měl ve škole svoji encyklopedii a jak vše měl hotovo, tak si četl.
Problém měl s vyrušováním dětí, s jejich poletováním atd, takže měl program i na přestávky, ale to musíš už podle jeho zájmů.
Taky u nás pomáhalo, že psal každý den, co mu ve škole vadilo. Doma mi to pak dal a já jsem mu vysvětlovala, jak ve které situaci se má chovat. Takže on se vlastně opravdu první 2 roky učil jen tu komunikaci a navazování vztahů.
Po 2 letech mnohem lépe navazoval kontakt se spolužáky a odhadoval určité situace.
Jde prostě hlavně o to, že v té první třídě je pro něj k učení jen to psací pímo, takže v ostatním ho už musí nějak zabavit a to tím, co on rád dělá.
Dobrá učitelka tohle zvládne, musíte spolu řešit i drobnosti a prostě zjistit, co mu bude vyhovovat nejvíce.
Z toho SPC neboj, musí jednat ze školou co nejrychleji. Škola se taky sama bude snažit aby měli vyjádření s SPC už kvůli dotacím...na integrovaného žáka dostávají peníze.
I když toho mají v těch SPC hodně, tak ty školy dělají přednostně.
Předchozí