Třeba proto, že se děti mučí nad písankou a přitom ty všímavější vědí, že to nejspíš nikde mimo školu nebudou potřebovat...Nesmysl, to jsou asi spíš ty děti MÉNĚ všímavé, když si nevšimnou, že i mimo školu lidé používají psací písmo. Například nás v zaměstnání krom práce na počítači též denně píšeme ručně a máme pouze jednoho kolegu, který píše tiskace (a že by jeho písmo bylo nějak "lepší, lépe čitelnější" než od ostatních, tak to ani omylem). Manžel si při práci taky dělá hodně poznámek ručně a psace, přeci jenom třeba při zaměřování stavby by bylo nepraktické nákresy a poznámky dělat přes notebook. Věřím tomu, že to nejsme jenom my dva, kdo jsme vychytali jediné poslední obory, ve kterých se píše ručně (a psace, když to dotyční umí, že)
Kromě toho musí během několika málo měsíců pobrat od každého písmene 4 podoby...s CS můžou poznávání psacích písmen o nějaký čas odložit.Opět - nesmysl. Však i comenia script má některá písmenka jakoby psací, takže těch podob se dítě stejně musí naučit víc. Jak klasické tiskací, tak poněkud odlišnou comenii. Mimochodem, nevšimla jsem si, že by s podobou psacích písmenek co se znalosti týká měly spolužáci mých dětí problémy. První pololetí se děti cíleně učily jenom velká tiskací, no a malá tiskací a psací podoby se vizuálně naučily víceméně odkoukáním, protože jejich samotné probrání pak bylo záležitostí chvilky. Malá tiskací se komplet naučili asi za měsíc, snad ani ne a psací probírali ve druhém pololetí a většinu těch písmenek uměly děti přečíst dřív, než napsat (jak si ji zapamatovali, i když se je cíleně neučili).
Kromě toho psací písmo je náročné i tím, že dítě nejdřív musí napsat celé slove a pak se po něm vracet a doplňovat háčky a čárky...to taky není přirozené.Opět - jenom čirá propaganda. Jak už jsem psala, moje dítě s dysgrafií píše lépe psacím písmem, protože nejdřív napíše celé slovo, a pak se vrátí k doplnění háčků a čárek. Při psaní tiskace ztrácí nit a vynechává háčky, čárky, písmenka ve slově. Tedy při psaní psace se soustředí na slovo jako celek. To se jí při nespojitém psaní evidentně nedaří.
Potom spousta dětí je natolik vytížená vykružováním písmenek, že už jim nezbývá kapacita na to, aby srozumitelně vyjádřili nějakou myšlenku.Ajaj, tak tohle ale přece není záležitost písma, ale přístupu konkrétní učitelky, ne? To bych taky mohla napsat, že při comenii se děti tak soustředí na správné délky zobáčků a čárek u písmenek, že jim už nezbývá kapacita na vyjádření nějaké myšlenky. Já ve škole měla problém s psaním obecně - jak na prvním stupni s psacím písmem, tak na druhém (kdy už psací nikdo neřešil) právě se zobáčky a čárkami u technického písma, jejichž správý poměr a sklon vůči písmu jsem nebyla s to zvládnout stejně, jako u psacího správné vlnky a obloučky. Rozumná učitelka takovéhle detaily neřeší a je jedno, jestli u psacího písma nebo u comenie (podle mne tedy).
Osobně proti psacímu písmu nic nemám, píšu psace hodně a pěkně, ale do první třídy to podle mě nepatří.Proč by psací písmo nemělo patřit zrovna do první? Beztak v ní děti dělají spoustu grafomotorických cvičení, tak mi naopak přijde výhodné, když na cvičení pak navážou písmem... beztak to písmo z těch deštíků, vlnek, lístečků a podobně vychází