Přidat odpověď
Mě připadá, že holčička na školu nebyla připravená. Ani ne tak ve smyslu rozumových schopností, ale ve smyslu povinnosti, dokončení úkolu, zvládání stressu z neúspěchu.
Proto by si ve školce i doma měly děti na tyto situace pomaloučku zvykat. Dát dítěti jednoduchý úkol, který musí splnit. Zřejmě také dcera nemá dostatečně vyspělou grafomotoriku - i ta se má samozřejmě trénovat ještě před školou.
Takže bych si s paní učitelkou domluvila schůzku a dohodla se na postupu. Měla by bochopit, že o nápravu se budete snažit, ale asi to nebude ze dne na den. Požádej jí o triky na uvolnění ruky při psaní, používejte různé materiály, techniky, formáty, motivy.... Začněte si doma hrát na školu, zvyšujte postupně obtížnost. Klidně si i role prohazujte a koneckonců můžeš sehrát "ošklivé vzteklé dítě" a pak to s dcerou rozebrat. Nebo na to použijte panenky, pokud si s nimi hraje... Třeba se z toho dozvíš víc.
Další opatření je určitě pravidelný režim, důsledné plnění domácích úkolů a povinností. Možná krátkodobě i omezit koníčky, aby dítě nebylo přetížené. Ale hlavně malé nepodat, že to je za trest.
Pro ostatní to je podle mě ponaučení, že příprava na školu je důležitá (i když některé školky a někteří rodiče si to nemyslí).
Předchozí