Přidat odpověď
no jo, ale ono "B - jako brýle" je docela těžký... ne každé dítě vstupem do první třídy dokáže slyšet jednotlivá písmenka ve slově. pokud tvůj kluk patří mezi ty, které je zatím neslyší, tak mu zrovna tohle moc nepomůže, protože neslyší, že brýle začínají na B. u nás v první třídě zatím stále ještě sluchovou syntézu hodně nacvičují, protože ještě ne všechny děti zvládnou nějaké slovo vyhláskovat, zatím nejsou schopni jednotlivá písmenka slyšet.
u nás se písmenka učí nejenom z knížky, ale třeba i výtvarnou činností, že si je obarvují, modelují, sestavují třeba z víček od pet lahví. sluchovou syntézu pak nacvičují třeba krokováním, učitelka nebo dítě, které rozklad již zvládá, diktuje slovo po písmenkách a další dítě na každé písmenko udělá jeden krok. ale jde to i bez krokování, samozřejmě, jako domácí trénink. možná dítě motivovat třeba písmenkovou polévkou nebo sestavováním písmenek třeba z lentilek a při úspěšném přečtení/složení písmenka si smí lentilku vzít?
Předchozí