Petrajdo, jo, ten přístup ostatních ten je chutnej - co já si už vyslechla!!
(synek uměl celou velkou abecedu a čísla 0-9 v 18-ti měs, když si po mně vynutil a vyvztekal, abych mu řekla, jak se co jmenuje, a pak se to jen nabalovalo - co se mu řeklo, to si zapamatoval - já jsem ho nic neučila, ani barvy, ani zvířata atp. - jen se mu to řeklo, nic víc)
- od učitelek v MŠ "paní....., víte, že umí číst? a psát tiskace? Ale neučte ho to doma! Co pak bude dělat ve škole, dobře vám radím!!"
- od kamarádek v době před školní docházkou - "Hm, to já doma tu svou/svého, nic neučím, jako ty, od toho půjde do školy...", "Proč mu to říkáš, to se má dozvědět ve škole - když jsem synkovi komentovala nějakou situaci."
- od těch samých kamarádek, jejich děti teď se synkem nastoupili do 1. tř.
"Ty jo, já se učím s malou každý den i 1,5 hodiny, kdybych to věděla, tak jí abecedu a počítat naučím ještě před školou, jako ty malého
"
"Vy strávíte přípravou do školy 10 min, no ty se máš! Já taky tu mladší učím podle toho, jak jede prvňačka ve škole, už nikdy nepustím školou nepolíbené dítě do 1.tř..."
Náš mlaďas ve škole a i doma místo slabikování navíc jen čte souvislý text, jinak nic jiného nedělá
.
Jako nejsem z toho nadšená, ale třeba v češtině se učí psát kurzívou - to neumí, jen tiskace, takže co učit se má.
On je (na to jaký je to jinak rychlík a "poděs") zas na druhou stranu ale velice pečlivý až puntičkářský (to má po tatínkovi), takže nevyrušuje a dbá na kázeň. Co přesně o hodině dělá, jestli poslouchá to slabikování a pí učku, to se od něj sice nedozvím (sdílnej je jak starej chlap), nicméně stížnosti zatím žádné.
Jediné co ho mrzí a občas to konstatuje i nahlas je, že ho pí učka skoro nevyvolává - on je z těch předvádivejch dětí, takže chápu, že být vyvolán 3x za týden je pro něj krušný!
Pí učka to taky věděla, jak je na tom. Měla jsem i rozhovor s ředitelem, nicméně tahle škola je velmi konzervativní - co nadělám....
Jinak mě velmi překvapilo, že ačkoliv už počítá v řádu desítek, teď ve škole mají počty do 5-ti a začal používat prsty - prý že to tak dělají všichni, tak to dělá stejně...