Juldo, já myslím, že to bude spíš učitel od učitele.
Holt asi ta naše učka superhodná laskavá (tedy to, co si pod tím představuji já), není.
Jinak - ta škola - co se týká těch nejrůznějších dis... ředitel na mě vychrlil, když jsem téma "neškatulkových" dětí nakousla, že oni umějí pracovat se vším - disgrafie, dislexie a já nevím co všechno, no ale já ho utla, že to je pěkný, ale že my máme klučinu, který umí číst, psát počítat a jestli tohle jsou schopni nějak dál rozvíjet a pracovat s tím už v první třídě. Tak se zarazil a prý že takový případ ve škole nemají a že jako nevědí... a jestli nezvažujeme ho dát do jinam (páč jsem mu řekla, že už ve 3 letech mu byla doporučena škola pro nadané děti) - no, zvažovali jsme, ale kvůli aktuálnímu zdravotnímu stavu a zdrav. problémům jsme od toho ustoupili kvůli dojíždění. Paní učitelka se mu asi nic moc extra nevěnuje - ale on je nevyrušovací a cílevědomý, takže se školou problémy nemá a chodí tam rád.
Co se týče toho přísupu v 1.tř.- loni tohle musela řešit moje kamarádka se synkem - je nadprůměrně nadaný (jakože fakt hodně a na první pohled), jenže má k tomu (což se předpokládalo, ale dodiagnostikoalo až definitivně v té 1.tř- aspík - má lehkou formu, navíc je hypotonický, takže nestíhal) - škola, v čele s třídní učkou to absolutně neustála, klučina byl nakoneč přeřazen do MŠ a letos začal znovu 1. tř. na ŽS U školské zahrady - tam je spokojený.
Takže já ti nevim. Pokud máš více méně bezproblémové dítko, nemělo by mít větší problémy. Pokud ale už tušíš nějaké problémy, možná se ještě pokoukni v okolí - nebo pokud víš, kdo příští rok bude mít prvňáky a máš možnost sehnat reference na učky, tak to udělej. U nás se do poslední chvíle nevědělo nic (jak už jsem psala).