Jo, v nemecky skole psani jako predmet vubec neni. Psaci pismo se uci nekdy koncem prvni ci spis ve druhe tride, a pise jim teda malokdo, vetsina decek zustava u tiskaciho. Celou prvni tridu (a pulku druhy minimalne) se pise jen tuzkou, je zazrak pokud se dite trefi naradek, respektive to nikoho ani netankuje, stejne jako rozdelovani vety na slova a podobne. Upravu nikdo neresi.
Na druhou stranu, zadny obloucky atd se vubec nevedly, hned od prvniho dne skoly se zacali ucit psat pismena (tiskaci- velky a maly), syn uz si po dvou mesicich ve skole ma psat samostatne denik, kam si decka pisou, co pres tyden zazili zajimavyho. Zatim jsou to teda spise hesla, vety zridka (a kdyz uz tak pise gramaticky blbe, samozrejme, pise jak to slysi- "nekste woche" a podobne
ale uz jsou motivovany k tomu aby tvorili samostatne nakej text, pripadne si udelali poznamky z toho co jim ucitelka precte).
Jako me se obcas otvira kudla v kapse, kdyz vidim jeho pismo, stejne jako sesity ostatnich prvnaku, nicmene- videla jsem sesity svych dospelych spoluzaku, a nijak se jejich pismo nelisi od dospelych cechu. Takze ono to ve finale vyjde asi nastejno