Přidat odpověď
Tak já bych je nechala sekačkou sekat - kouknu se, jak se k té práci staví a když vidím, že má zkušenosti, nechám je. To samý česání třešní - podívám se, jak moji kluci se k tomu staví, jak jsou schopni a ochotni vylézt, udílím rady typu - tam ne, ta větev je asi suchá, tenká, koukni pořádně a když mám pocit, že jsem stanovila mantinely - na vršek se neleze - tak jdu dělat něco jiného. Otrhat rybíz zvládnou bez zvláštních instrukcí sami, zalít zahradu taky, nanosit vodu zvířatům, taky, vyčistit králíkům kotec dokáže taky každý po ukázce.....
A stejný přístup bych měla i k cizím dětem - prostě jako k vlastním.
Jinak - tady, kde museli vyžádat potraviny, tam jeden vedoucí u skupiny byl - ale tak nějak vzadu jako dozor, nezapojoval se, nezúčastňoval, musel dětem poradit, pomoci, instuovat, třeba krotit vášně, učit je, jak mají spolupracovat, aby se zapojil každý a ne jen dva a ostatní budou stát za plotem a tak.
Není to o tom zbavit se dětí na celý den a dát si kopyta nahoru, ale prostě něco je naučit.
Celkem nechápu, že tohle někdo nechápe. Mně to přijde super nápad.
Předchozí