Heleno,
snad už jo
.
Prostě v tomto tématu jde o rozhodnutí, zda bězná ZŠ nebo ZŠ logopedická (specka pro děti s narušenou komunikační schopností), což ani jedno nemusí být špatně a hodně záleží na konkrétním dítěti. Některým vyhovuje víc být mezi dětmi se stejnými problémy, s integrací mají psychický problém, i když se jim nikdo nesměje, tak to uvědomění si jinakosti je může hodně deptat, jiným je tohle jedno a naopak jsou schopné ignorovat i případné posměšky, hlavně, když to mají do školy blízko a kamarády ze školy v dosahu...Navíc se tohle i v průběhu času mění, takže dítě třeba začne v běžné ZŠ, je mu tam dobře...a najednou přijde třeba puberta, všechno začne snášet jinak a jde radši do specky mezi "stejné"....a v tu dobu už třeba ani nevadí to dojíždění, protože dítě je starší a zvládá to samo....
Jak jsem psala, řešíme to na každé -pedii, tedy u každého postižení, a kromě případů některých kombinovaných vad a těžších stupňů mentální retardace nikdo neřekne jednoznačně, že je lepší specka oproti integraci nebo naopak...