Přidat odpověď
Ale je. Moje dcera je v první třídě (měla odklad) a má asistenta na celou dotaci hodin. Teď chci pro ní asistenta na druhý ročník a bude to stačit jen na čj a mat. Ostatní zvládá celkem dobře. Na jejím výkonu se odráží aktuální rozpoložení, únava, nadcházející nemoc, zátěž. Asistentka jí teď není plně k ruce, snaží se jí nechat pracovat samotnou, ale zkontrolvoat, že pracuje a pochopila o co jde a ne, aby se povalovala po lavici. Nakonec jde škola celkem dobře. Teda jsou věci, které jí nejdou, ale s tím jsem počítala. To že jí jde čtení pomalu, plete si písmena a občas i čísla. Zapomíná písmena a delší slovo těžce dává dohromady. Má genetickou metodu, ale kombinujeme. Ze začátku jsem propadala zoufalství, ale dělá pokroky. Sice pomalu, ale jde to a zatím to zvládá dobře. Horší mi přijde to, že občas se někde zasekne. Za celý půlrok asi 2x. Obvykle to bylo v kroužcích, kdy s ní nebylo skoro k hnutí. Má pocit, že nic neumí, nezvládá, stačí nějaké zlé dítě, které řekne - opakuje, že je hloupá apod. a už to jede. Záseky občas měla taky, ale s těmi jsem si uměla poradit. Horší to je, že v rámci toho kroužku si nevěděli rady a při jednom útěku ze třídy na chodbu to mohlo být i mírně nebezpečné. Jinak dcera má expresivní vývojovou dysfázii, zkřízenou lateritu (nepozná pravou a levou stranu), motorika hrubá i jemná nic moc, ale lepší se to. Co půl roku, tak je to lepší a lepší.
Doporučuji si požádat o příspěvek na péči. Poprvé jsem žádala před rokem a půl (do té doby jsem o této možnosti nevěděla). Příspěvek byl schválen. Nyní při přezkoumání jí dokonce příspěvek navýšili. Je pravda, že k tomu má ještě nefrologické problémy, ale jinak je to veselé a na první pohled zdravé dítě.
Předchozí