Přidat odpověď
Tak tohle je docela síla, to jsem přehlídnul, když jsem si ten web prohlížel.
Tříletý děcko má nutně umět počítat do deseti, jinak je to intelektuální porucha? To je dost směšný, záleží totiž na tom, nakolik počítání používá nebo vidí jeho používání. V pěti umí napsat svý jméno? To je ještě směšnější, přinejlepším to svědčí o tom, že si někdo dal práci a naučil ho to jméno psát. Pokud to neumí, může to svědčit stejně dobře o tom, že by to dokázalo, ale nikdo si nedal tu práci ho to naučit, jako třeba o tom, že to neumí, ale o rok později už to umí a nádavkem umí číst, anebo je to třeba intelektuální porucha...
Neříkám, že je jediná, kdo takhle přistupuje k schopnostem, který maj předškoláci ovládat, ale sympatický mi to dvakrát není, páč je to silně zúžený vidění, který navíc vnucuje dost sociálně determinovanej pohled na intelekt (intelekt může bejt stejnej, ale díky sociálnímu zázemí jedno děcko počítá ve třech do deseti a v pěti se podepíše, kdežto druhý ne).
Z toho, co se o ní lze tímhle způsobem nepřímo dozvědět, mi jeji aktivita nepřijde zrovna moc sympatická, připadá mi totiž, jako by měla ve více směrech nasazený takový ideologický klapky.
Ale to nic samo o sobě nevypovídá o případu, kterej se tady řeší. Nakonec, Leopold Hilsner byl taky nesympatickej tulák. Z hodnocení její profesní stránky prostě nejde automaticky vyvodit, proč se stalo to, co se stalo.
Předchozí