Přidat odpověď
OPOŽDĚNÝ PSYCHOMOTORICKÝ VÝVOJ
...
Intelektuální dovednosti
Rodiče obvykle obtížně zjišťují intelektuální poruchu u svého dítěte, neboť lehké formy opožděných mentálních schopností lze obtížně vysledovat. První známky opožděného intelektuálního vývoje zahrnují neschopnost dítěte ve 4 letech zopakovat akci, která vyvolává reakci, například úsměv. V 7 měsících by mělo dítě zkoušet zdvihat předměty a v 1 roce by je mělo umět schovávat.
Dvouleté dítě by mělo být schopné rozeznávat a třídit věci, které jsou si podobné (například zvířata nebo auta). Ve třech letech by mělo dítě rozeznávat tvary a barvy a počítat do 10. Čtyřleté dítě rozeznává symboly a kreslí kruhy a obličeje. V pěti letech umí nakreslit postavu a napsat své jméno.
Příčinou opožděného intelektuálního vývoje jsou také dědičné poruchy, například syndrom křehkého chromozomu X a Downův syndrom. Příkladem toho, co může negativně ovlivnit intelektuální vývoj dítěte, může být například infekce, které je dítě vystaveno před narozením nebo po narození, nebo zranění v raném dětství.
Předchozí