Přidat odpověď
Yuki,
nezapomínej, že ty máš školu za sebou nedávno, takže máš čerstvý poznatky, který se k dřív narozeným učitelkám fakt nedostanou, a když, tak je nezajímají
Houbeles. Já jsem skoro nejmladší (když nepočítám toho kolegu, co se honosí školama včetně té, co právě studuje, ale co nic nedělá, ten je mladší než já) a učím se od těch padesátnic. Učili mě stejní pedagogové, co moje kolegyně (jedna prošla úplně stejnou školou před více než 30 lety a opravdu ji učili ti samí, co mě teď). Nápravy i logopedii mají další dvě starší kolegyně...a protože já jsem na těch nápravách taky, tak fakt vím, že se mám ještě hodně co učit.
maximum toho, co děcko udělá by mělo dělat ve škole, doma jen práce do půl hodiny, dohromady, jinak je to nemožný, a i tak, když jsou děcka blízko po sobě a potřebuješ se věnovat víc než dvěma, tak půl hodiny s každým... nějaký ty mezery k tomu a ani nevíš, jak ti den utekl
A tohle je fakt vtipné...jednak mám 4 děti během 4 let, takže fakt vím, co to obnáší....
Ale věř mi, že když máš na 25 stejně starých dětí, ale s naprosto odlišnými schopnostmi, zájmy a výchozími podmínkami 35 minut matematiky na den, 80 minut češtiny (čtení, psaní, český jazyk) na den a 18 minut prvouky na den, tak je to nesrovnatelně náročnější.
Samozřejmě, že výkladem nebo jak to nazvat, protože zejména v prvních a druhých třídách je to metoda naprosto neúčinná, můžeš nějaký čas ušetřit, ale abys o každém dítěti zjistila, jak na tom je, co mu jde a nejde, pomohla mu překonat jeho potíže, natož se mu pak věnovala vysloveně individuálně (speciální práce a úkoly, přizpůsobené učivo, ověření porozumění zadání a dopomoc prvního kroku) máš v matematice 1 minutu a v češtině 3 minuty denně.
A to v tom nejsou žádny ty hry, rozcvičky a další trapné aktivizační metody, rozvoj dalších dovedností potřebných pro zvládání čtení, psaní a počítání (zraková percepse, sluchová percepce, analýza a syntéza, paměť, pozornost, slovní zásoba, jemná motorika, grafomotorika, početní představy, logika, prostorová představivost, orientace v ploše a v prostoru) a pak těch dalších, jako je schopnost spolupracovat ve dvojicích, ve skupinách, sebepoznávání, sebehodnocení....
Předchozí