Musím dodat, že syn má výbornou paní učitelku. Přísnou, ale důslednou a spravedlivou a pečlivou. Jestli jsem to dobře pochopila, tak čtvrtletně to čtení na čas je skutečně jen jako jeden s ukazatelů, jak na tom děti jsou. Syn má od první třídy čtenářský deník, 4 knihy mají přečtené s popudu paní učitelky, pak zapíší název, autora obsah a vlastními slovy popíší o čem kniha byla a co je nejvíce zaujalo a dokreslí obrázek. Syn má již přečtenou třináctou knihu a takto zapsanou. Vždy se těší jak na výběr knihy, tak na čtení a i na zapsání do čtenářského deníku. Takto tam popsal i prázdniny. Myslím, že je paní učitelka hodnotí spravedlivě a věřím i že i takto se dá hodnotit čtení ... na čas .. syn je flegmatik a zatím netrpí nijak trémou (ze zítřku jsem spíše nervózní já
, ale věřím, že jestli o tom takto ví i citlivější dítko, mohou být poznatky z toho zkreslené. Jen mě zajímalo, jestli na to jsou nějaké tabulky a kolik by tedy měl přečíst ? Stopovat mu to nebudu, dle mého čte dobře, s porozuměním a rád a to je pro mě i pro něj to nejdůležitější
všeobecně by se dítka neměla nijak stresovat zkoušením a soutěžením a porovnáváním ... ale syn i v matematice vypráví, jak soutěží v rychlosti zodpovězení výsledku vždy s tím s kým sedí. Postupně vypadávají až zůstane jeden a ten je ,, král ,, . Zmínil se o tom až tehdy, když mu bylo líto, že dvakrát za sebou byl pomalejší ... Ovšem si myslím, že na paní učitelku máme štěstí a pokud by syna stresovalo, zašla bych za ní pokusila bych se ji to vysvětlit a požádat, aby ho takto a tímto stylem nestresovala. Syn se na zítřejší zkoušení těší, má zdravé střední sebevědomí a podporu nás rodičů, takže v tom problém nevidím a nechtěla jsem strhnout takovou debatu na téma dobrý versus špatný učitelé. Každý máme volbu i za cenu změny školy i když je to mnohdy komplikované. Jen mě zajímal technický stav této zkoušky čtení na rychlost. Jestli jsou nějaké tabulky a tedy jaké, jen ze zvědavosti