| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

qweerty,

tak jak jsem to vysvětlovala v předchozích výsledcích....tvůj muž je dospělý...tento ukazatel je důležitý v prvopočátcích čtení, což jsem psala.....plus jsem zmiňovala i to, že u někoho pomalé čtení koresponduje s celkovým nastavením člověka a tak vyhovuje, takže i některým dětem žádné problémy nedělá...ale u většiny dětí, které se čtením začínají (první dva až tři roky) to na porozumění vliv má, protože ještě nemají rozvinuté ty další oblasti (schopnost syntézy, paměť).

I proto se musí to porozumění rozvíjet postupně na základě schopností. U dítěte, které pomalu slabikuje, nemá smysl zkoušet porozumění na větě nebo dokonce delším textu, protože nemá šanci při tom všem soustředění na slabiky ještě poskládat slova a zapamatovat si, co četlo před minutou....tím, jak se zlepšuje plynulost, zkracuje se ta doba a zlepšuje se porozumění....pro tenhle vývoj platí ta tabulka, co jsem sem vkládala...jsou to orientační čísla jen průměrné výkony, takže je samozřejmě hloupost dělat nějaké závěry, pokud se ta rychlost liší třeba o 5 slov od toho průměru. Pokud je ten rozdíl ale nějaký výrazný, může (i když nemusí a to jsem už také několikrát psala) to znamenat, že dítě má s něčím problém...a pak zjišťuješ, jestli tam ten problém je a kde ten problém je...třeba u dětí s poruchou pozornosti je zjištěno, že se opakovaně vrací v textu zpět, což tu dobu čtení prodlužuje...dyslektik může číst pomalu zase z jiných důvodů (nerozpoznání písmen, slabik)...a taky nemusí číst pomalu vůbec, ale většinou pak dělá dost specifické chyby....

Takže u dospělého už není ta rychlost čtení pro porozumění až tak důležitá, protože paměť, pozornost a syntéza už jsou rozvinuté na takové úrovni, že porozumění nebrání....případně už bývají, pokud se člověk od dětství i přes potíže, čtení nebrání, vyvinuté kompenzační mechanismy. Navíc dospělý člověk už málokdy používá čtení k naučení nového (ještě tak vysokoškoláci, ale u nich právě vyšší intelignce umožňuje ty funkční kompenzační mechanismy), zatímco dítě se bez čtení při učení prakticky neobejde...proto vadí, že má problém se čtením, má pak v důsledku toho problémy i tam, kde by je mít nemusel. V matematice se pro dyslektika asi nejsnáz kompenzuje, ale i tam, třeba v důsledku třeba záměny číslic, problémy bývají. Proto jsou to poruchy učení...protože tomu učení brání.
V dospělosti se potom porozumění ještě zlepšuje díky životním zkušenostem a tím pádem vyšší schopnosti odhadovat kontext.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6-6= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.