Přidat odpověď
ale potřebovala jsem mimo jiné zjistit, jak moc rychlé jsou a plus děti, které jsou většinou hodně dobré, jestli zvládají ten tlak toho času....
A zjištění jsou to fakt zajímavá a pro mě důležitá. Třeba to, že ty všeobecně bezproblémové, šikovné a pilné děti počítají jeden příklad 10 s. Zdá se to hodně, ale není, přečíst čísla, rozpoznat znaménko, spočítat a zapsat výsledek není otázka vteřiny, zejména když dítě ještě nemá zautomatizované některé spoje a opravdu to poctivě počítá. Děti, které většinou handicapuje jejich problém s pozorností, byly jen lehce pod těmito obecně šikovnými dětmi, protože šlo o 2 minuty a to tu pozornost většinou dokážou udržet. Naopak dítě, které i v klidu má problémy, na tom bylo ještě o něco hůř, i když se strašně snažilo. No a pak tam jsou tři děti, které jsou 2x tak rychlé, než ty obecně výborné děti. A právě to jsem chtěla zjistit. kdyby byli jen o málo rychlejší, dá se to řešit větším objemem práce, ale pokud už jsou na úrovni zautomatizovaného počítání, musím jim dávat úplně jinou práci.
Delete, ale toto třeba je něco, co snad není potřeba ani zjišťovat, to je prostě fakt, že člověk (bez ohledu na věk) v časovým stresu dělá víc chyb nebo dokonce zpomalí, že děcko ,který má práci hotovou téměř vždycky jako první a správně, potřebuje práci jinou, nejen víc, ale úplně jinou a světe div se, děcko, který za běžných okolností udělá dvojnásobek práce bez chyb, tak při tomto typu zkoušení třeba úplně vybouchne, protože se najednou zaměří na čas a ne na tu práci samotnou
jeden z mých synů má diagnózu pomalýho tempa a k tomu nadprůměrný matematický schopnosti, teda oni to tak mají oba dva starší, ale jeden má tempo ještě pomalejší a druhý má zase ty schopnosti matematiky ještě větší, takže výsledek je ten, že ten pomalejší umí, umí doma, umí v lavici, ale v písemkách neumí. Znám to ze školy, když rodiče řeknou "ale on to doma umí" a učitelka na to pak v kabinetě "jo, kdyby uměl, tak by to v písemce napsal", jenže tak to nefunguje, ten časový stres a nejen časový udělá v hlavách některých lidí takovou paseku, že neumí nic, mají temno a neví málem ani jak se jmenují
Jasně že je potřeba učit se odolávat stresu, bohužel to jinak nejde, ale ty děcka ,který nemají osvícenou učitelku, která by od září první třídy neznámkovala, jsou naopak vystresovaný ještě víc, to není otužování, ale likvidace jejich sebevědomí a má to přesně opačný účinek
já jsme to se synem vyřešila tak, že má z ppp doporučení (ona to teda vymyslela jedna osvícená učitelka a já jsme to v ppp prosadila do doporučení), že bude mít syn v písemkách o příklad míň. To bys měla vidět, jak na to učitelky zírají,
jenže výsledek - písemka bez úlev na 4-5, písemka s touto úlevou za 1
z toho je vidět, že jde jen o ten stres, nic víc v tom není
já jsem pro zrušení známek minimálně do 4. třídy, ale rodiče je chtějí, učitelé jsou zvyklí známkovat, a pak je jasný, že každý další test, ať je zaměřený na co chce, vyvolá další stres u těch dětí ,který mají jakýkoliv problém
ty máš Delete možná pocit, že když ty sama něco děláš správně a ve svým okolí máš štěstí na správně pracující kolegyně, že jsou takový všechny, ale přečti si jen tady diskuse. Já vím, že o tom, co kde funguje, se moc nemluví, ale i tak je strašně moc těch, kde to funguje špatně.
Předchozí