Přidat odpověď
No, u maturantů - tedy z hlediska práva nejspíš již dospělých lidí - bych z toho drama nedělala. Konec konců, s něčím takovým se v životě budou potkávat. U menších dětí bych s týmovou prací na známky byla opatrná.
Znám případ z VŠ, kdy součástí týmového projektu je i něco jako vzájemné hodnocení podílu členů týmu, podrobnosti nevím. To ovšem nejde u práce ve dvojici a i u skupiny to není jednoznačně objektivní.
A to nejdůležitější nakonec. Jsou pro maturantku známky tak důležité? Proč? Pro vlastní pocit? Jistě, ocenění práce má význam i pro dospělého. Ale když vím, že výsledek nezávisí jen na mě a na ostatní členy týmu nemám páky, co nadělám. Tady už snad nehrozí ani demotivace. A čistě pragmaticky: známky nemají velký význam, když to nejsou zrovna nedostatečné na vysvědčení. Pokud vím, dokonce ani ke známkám na maturitním vysvědčení se na řadě a možná většině VŠ při přijímacím řízení nepřihlíží.
Předchozí