Přidat odpověď
Janino, vidím to porvé a nějak mi hlava nebere, že tohle by mělo vypovídat o tom, co studenti umí či neumí. Úroveň výuky je na různých školách různá a nějak nechápu, proč by třeba zdravotní sestřička měla nutně vědět, co doplnit do textu básně Havran. Ale asi si to dnešní doba žádá a té sestřičce půjde líp od ruky píchání injekcí.
Na celé věci mě štve to, že jsme vzdělání strašně devalvovali, chceme vysokoškolské vzdělání i tam, kde dřív stačila JEN ta maturita. A tak rodiče tlačí děti na školy, i ty, které na to nemají. Nějakým zázrakem se dostanou do čtvrťáku - a narazí na Jidáše Pontského, pardon, iškariotského a mají smolíka. Vzdělané Rodinkářky, které dají test levou zadní je šmahem odsoudí k věčnému zatracení.
Opravdu nevím, jestli jsem měla ve svých osmnácti letech takový rozhled, abych podobný znalostní test, byť jinak koncipovaný, dala. Člověk se učí celý život, sbírá vědomosti, třeba i ty, vůči kterým byl za svých studijních let hluchý. Proto neodsuzuji studenty, kteří neumí přiřadit jméno Jidáš k přízvisku iškariotský, ač se třicet stříbrných nabízí. A kontext textu také.
Předchozí