Ráchel, vždycky tu známe jen jednu stranu příběhu
, učitelka by to jistojistě vylíčila jinak.
Naše děti taky nejsou žádní svatouškové, taky jsem tu nedávno řešila synem shozený a rozbitý plakát, ale myslím si, že v 15ti by měli vědět (nebo konečně zjistit), že holt autority tu jsou a budou a že je zbytečné s nimi rozdmýchávat zbytečnou a hlasitou při (zvlášť před publikem) a že to přináší problémy.
Jde o to, aby člověk zvážil, zda mu ty problémy a ty následky za to stojí
.
Taky máme doma 14tiletého a 15tiletého puberťáka, takže vím, jak impulzivní jsou a jak jsou schopni vidět věci černobíle. Dcera je vůbec diskutérka a svým jednáním si zadělává na problémy, které pak sklízí, ale tohle, co bylo popsáno, je už prostě moc.
Ono totiž nejde o tu okamžitou interakci mezi učitelem a jedním žákem, těch dětí je ve třídě povícero a nějak na vzniklou situaci reagují i ony...
Kolektivy té které třídy se liší, to, co člověk zvládne v jedné s klidem a přehledem, nezvládne ve druhé...on učitel taky není každý den ve 100% kondici a reagovat na nějaké vzniklé situace musí vlastně stále..."furt ve střehu".
Je pravda, že existují učitelky, které mají takovou autoritu, že si nikdo nedovolí ani špitnout...pak jsou ty, které s přirozenou autoritou bojují...a ty to mají setsakra těžké
Ale prostě v takovém tu popsaném případě bych opravdu za jednáním svého dítěte nestála
...a že pár nějakých incidentů našich puberťáků jsme už taky měli.