Přidat odpověď
Monty, nikdo tu nepsal, že jeden neoblíbený předmět je zásadní překážka, natož že by na všeobecných gymnáziích studovali jen jedničkáři z matematiky. S tím nebojuj, to tu nepadlo.
V cestě by zrovna matika (narozdíl od mnoha jiných předmětů, které nejsou předmětem přijímaček) mohla stát v případě, že je u přijímaček stanoven minimální počet bodů z každé části, což pochopitelně bývá. Další věc je, že i když nematematik dá nejen to minimum (a třeba 30 procent není zas tak málo), ale třeba dvě třetiny, tak je ta ztráta tak velká, že se to nedá dohnat ani plným počtem z ostatních částí. Že ty přijímačky běžně zvládnou i lidi, co se nechystají na matfyz, je celkem nabíledni, ovšem mezi člověkem, který není schopný nebo ochotný sedět půl hodiny nad matikou, aniž by si šel pro jablko nebo se podívat z okna, je ještě široká škála normálních a nadprůměrných žáků, které ztratí v matice jen pár bodů a stejně tak dobře dají i češtinu a jazyk. Samozřejmě je to debata akademická, a tvůj syn může svoji ochotu věnovat se matematice aspoň před přijímačkama přehodnotit, jen upozorňuji, proč je matika (stejně jako pro mého dyslektika-dysgrafika čeština) pro přijetí na všeobecný gympl podstatná věc.
Předchozí