Přidat odpověď
Eržiko - dětí s mentálním postižením lehkého stupně a s poruchami chování či, jak je dnes módní, s ADHD, je kolik? Asi 15000?
Kam je chceš umístit?
Máme na to prostory, učitele, asistenty?
Ideálně by měl být 1 asistent na maximálně 2 žáky. Je třeba upravit počet dětí ve třídě, musí tam učit speciální pedagog, do škol se hrnou silné ročníky...
Já netvrdím, že to nejde, ale U NÁS to celoplošně opravdu v současné době, za současných podmínek, nejde.
Neumíme to.
Byla bych pro to, pokud takových škol už několik existuje (a docela by mě zajímalo, za jakých podmínek to tam funguje), aby se ještě namnožily a podle jejich postupů by bylo možné začít dělat plány a projekty pro celonárodní inkluzi (a ještě je otázka, jaké děti by do toho spadaly - speciálky zachovat nebo ne?).
Postupně.
Ne hurá akce, kdy se zoufalým a vyčerpaným rodičům sdělí, že od příštího roku jejich nezvladatelná ratolest, nebo tichá a extrémně plachá ratolest, zvyklá na pobyt ve třídě o 6-8 žácích, vlítne do třídy o 16 dětech, kterou kompletně rozloží, protože tam budou takoví dva tři, jeden asistent (který bude nebo nebude docházet - to se děje úplně běžně a dělat s tím nejde nic, protože jich je málo) a pološílená učitelka, vystavená tlaku od vedení, že musí a musí, od rodičů, že nesmí a musí a tlaku ve třídě, že nemůže, protože "tudy ne, přátelé."
Vím, jak to myslíš, ale to je prozatím fakt utopie...
Předchozí