| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Anni,

ale tak ty směšuješ slovní hodnocení a úkoly, které neodpovídají úrovni schopností dítěte. To je totiž úplně fuk, jestli má dítě známky nebo slovní hodnocení, pokud dělá něco pod nebo nad rámec svých schopností, bude demotivované.

A naopak, pokud dáváš dítěti úkoly přiměřené jeho schopnostem a zájmu, pak žádné známky nepotřebuje, protože děti nejsou hloupé a samy vidí, jestli jim to jde nebo ne. I sedmileté děti dokáží naprosto realisticky odhadnout, jak na tom jsou. Nepotřebují se s nikým srovnávat, nepotřebují čísla.

Číslo je jen zkratka. A často vede ke zkratkovitému myšlení. A čím menší dítě, tím je ta zkratka zkratkovitější a tím víc hrozí, že napáchá vážné až nevratné škody.

A přirovnávat proces učení k výkonu povolání je stejně zcestné a většinou to dělají ti, co nikdy nemuseli na učení sáhnout, protože to, co se po nich chtělo, jim šlo samo. No a to je nuda. Takže pro překonání toho potřebují něco lákavějšího. Nějaký bakšiš. A kvůli těmto jedincům (a je jich dost málo ve srovnání s těmi ostatními) pak trpí ti, kteří dřou mnohonásobně více, ale toho bakšiše nemají nikdy šanci dosáhnout. Jenže zatímco z práce, která neodpovídá tvým schopnostem můžeš odejít, tak v tom procesu učení musíš setrvat a několik let snášet opakování dalších a dalších neúspěchů. Jak dlouho může takové dítě vydržet dřít?
No a lemply to stejně nepředělá, jen je to udržuje a posiluje ve vědomí, že nehnou prstem, dokud za to něco nedostanou.

A on je dost rozdíl, když si každý může přečíst, že sice umí vyjmenovat to nebo ono, ale svou práci odbývají a nedaří se jim spolupracovat s ostatními, nebo naopak, že sice neumí vyjmenovat to nebo ono, ale je za ním vidět spousta práce a jeho přítomnost je vždy pro skupinu přínosem, protože umí ostatní dobře zorganizovat např. Jo, ten první by měl z testu nejspíš jedničku, zatímco ten druhý tak 3 - 4. Jenže jak už tu padlo, známka může být fajn jako jeden z mnoha ukazatelů, ale pokud je tím jediným, kvůli čemu někdo něco dělá, je ukazatelem naprosto k ničemu a zkresluje skutečnost naprosto diametrálně.

A pochopit to mají problém především rodiče bezproblémových chytrých dětí, takových, kterých je ve třídě tak 5 %, zatímco těch zbylých 95 % na to nějakým způsobem spíš dojíždí. A nejvíc v těch prvních třídách základky...

Něco jiného jsou pak starší děti a dospělí, tam už je psychika natolik vyzrálá, že k pokřivování nedochází tak snadno, člověk se snáz vyrovnává s neúspěchem a jeho morálně volní vlastnosti mu umožňují nerezignovat.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6+0= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.