Přidat odpověď
Tak to slyším poprvé, že se nesmí uvádět konkrétní porucha. Mám dítě s tzv. dvojí výjimečností - nadané, ale s poruchou pozornosti a dyslexií. Z poradny (naposledy v červnu 2014) do školy nosím papír, kde je konkrétně uvedeno vše pro jednotlivé předměty, co by škola měla pro dítě zohlednit.
Jestli to zohlední je druhá věc. Naše zkušenost je dost negativní - nezohledňují nic. Když jsme prosili, aby dítě nesedělo v 6. lavici, bylo nám řečeno, že je moc vysoké... Nechceme se hádat, ale de-fakto do poradny chodíme jen proto, abychom věděli my, co od něj očekávat a co ne.
Zároveň sama učím na VŠ a objeví-li se student s poruchou učení, dostávám oznámení ze studijního opět o konkrétní poruše, nikoli jen obecně. Zohledňuji, což u nás v praxi vypadá tak, že mu poskytujeme na písemné zkoušky tolik času, kolik potřebuje.
Předchozí