Přidat odpověď
Mně se nejvíc líbí to černobílý vidění - když má dítě dobré známky, tak je to díky tomu, že je geniální nebo že se mu věnují rodiče. Když špatné, tak za to vždycky může učitel. Tady na Rodině prakticky nikdy nebo jen velmi výjimečně čtu, že by nějaké dítě na něco samo kašlalo nebo by, nedej Bože, na něco intelektuálně nestačilo. Viník je jasný, buď učitel nedostatečně motivuje, nerespektuje individualitu žáka, případě je tak hloupý, že nevidí, jak je dítě geniální (nebo vidí a "mstí" se mu za to)...
Sama mám velmi špatné zkušenosti se svou třídní učitelkou ze ZŠ. Byla to opravdu kráva, když to tak musím říct. Ponižovala děti, urážela je, zařazovala si je do "škatulek", takže i kdyby něco provedl premiant třídy, vždycky to odnesl někdo z "výtečníků". Když měl "výtečník" náhodou dobrou známku, hned ho podezírala, že písemku opsal. Pro pořádek dodávám, že jsem od ní sice měla neustále poznámky a třídní důtky, ale z jejího předmětu jedničky a pravidelně jsem v něm reprezentovala školu. Je mi ale jasné, že v každé profesi fungují nějaké "krávy" nebo "volové", že neplatí paušálně "co učitel/ka, to harpyje".
Po tom, co už léta čtu na Rodině a co i teď sama vidím na rodičáku nebo slyším od svého dítěte je mi učitelů fakt líto a obdivuju každého dobréhu učitele, který s tím ještě nesekl a v oboru zůstal...
Předchozí